توصیه هایی برای ماندگاری عطر

توصیه هایی برای ماندگاری عطر

ترفندهای ماندگاری عطر + 10 نکته کاربردی

همه میدونیم که کیفیت اصل و تقلبی و یا اصل بودن اون در انتشار بو وماندگاری بوی عطر تاثیر گذار هست. اما حتی اگر از عطر اصلی هم به درستی  استفاده نشود میتواند باعث کاهش کیفیت و کارایی عطر شود.

اما همیشه یکی از مهمترین مسائل در انتخاب عطر میزان ماندگاری عطر هست؛ در این مقاله قصد داریم به بررسی کنیم که چه مواردی در پخش بوی بیشتر عطر و ادکلن و همچنین افزایش ماندگاری بوی عطر و ماندگاری ادکلن تاثیر گذار هست. همراه آقای عطر باشید.


 


مگان نگهداری عطر و ادکلن

گرمای شدید باعث اکسید شدن مایع درون عطر میشود و ترکیب آن را تغییر میدهد؛ به همبن علت به همه عزیزان توصیه میشه تا عطر و یا ادکلن خودتون رو در مکانی سرد و تاریک قرار دهید، به هیچ وجه عطر و ادکلن خودتون رو در گرمای شدید و یا مقابل نور خورشید قرار ندهید.

نت های اصلی عطر خودتون رو بشناسید!

نت های اصلی سازنده عطر ها با هم کتفاوت هستن و نت های مختلف دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به یک دیگر هستند، به همین علت نیاز هست ویژگی های نت عطر خودتون رو بشناسید؛ عطر هایی که دارای نت های اصلی چوبی، چرم، عنبر و همینطور مرکبات و میوه ها هستن، ماندگاری نسبتا بیشتری به نت های دیگه دارند.

عطر مناسب فصل

یکی از عوامل موثر در ماندگاری بوی عطر شرایط آب و هوایی هست؛ عطر هایی که دارای نت های بویایی گلدار هستن در هوای سرد بهتر عمل میکنن و بالعکس نت های بویایی خنک در تابستان.

برای راهنمای کامل استفاده از عطر مناسب فصل به مقاله : چه عطری برای چه فصلی مناسب است

اسپری عطر در جای مناسب

همیشه توجه داشته باشید که عطر رو روی لباس یا مو های خود اسپری نکنید که این کار باعث بوی بد و نامطبوع عطر میشه، سعی کنید برای ماندگاری بالای عطر و پخش بوی مناسب عطر، عطر را روی ناحیه های نبض دار اسپری کنید ، داخل آرنج و گردن مناطق مناسبی هستند ، توصیه بیشتری میشه که عطر را روی مچ دست خود اسپری کنید.

چرا عطر را در نواحی که نبض دارند اسپری کنیم؟

توصیه زیادی میشه تا عطر را بر روی نواحی مانند آرنج، مچ دست، پشت زانو، گردن و… اسپری کنید، اما علت این مورد چیست! عطر ها نسبت به گرمای بدن واکنش نشان میدهند و پخش بوی بهتری را ایجاد میکند ، اصولا استفاده از عطر در ناحیه نبض دار که قسمت گرمتری از بدن هستند کمک میکند تا در طول روز رایحه بیشتری از عطر منتشر شود.

توصیه هایی برای ماندگاری عطر

غلطت بیشتر = کیفیت بیشتر

همونطور که میدونید و در مقاله تفاوت انواع عطر و ادکلن گفته شد، هر عطری از ترکیب یک ماده روغنی با مقداری حلال ساخته شده است که هر چه مقدار روغن عطر نسبت به الکل کمتر باشد، کیفیت و ماندگاری عطر بیشتر میشود.

عطر ها بیشترین میزان روغن و بیشترین کیفیت و بویای را دارند (15 الی 40 درصد) و ادوپرفیوم ها و ادتویلت ها به ترتیب دارای ماندگاری بو کمتری هستند.(10الی20 درصد و 5الی15درصد)

برای ماندگاری عطر پوست خود را مرطوب کنید

خشکی پوست و رطوبت کم باعث تبخیر عطر میشه و ماندگاری عطر رو به شدت کاهش میده، برای همین توصیه میکنیم قبل از استفاده از عطر، پوست خود را با لوسیون های مخصوص مرطوب کننده و یا حدقل استفاده از کرم و یا حتی شستشو کمی مرطوب کنید تا ماندگاری عطر بیشتری رو تجربه کنید.

از ماساژ عطر خودداری کنید

بعد از اسپری کردن عطر اون رو روی پویتتون ماساژ ندید و به حال خودش رها کنید تا جذب پوستتون بشه، ماساژ عطر باعث از بین رفتن ساختار عطر و کاهش ماندگاری عطر میشه.

شیشه مناسب عطر را تهیه کنید

شیشه های متفاوتی برای عطر ها  تولید و استفاده میشوند ، از سایز های مختلف تا تنوع جنس شیشه های عطر، سعی کنید اندازه ای را تهییه کنید که در زمان مناسب حتما تموم بشه و زمان زیادی از تولید عطر نگذره و عطر فاسد نشه، اگر از استفاده عطر های حجیم در مدت معین اطمینان ندارید ، متیونید عطر های خودتون رو به صورت گرمی با اندازه دلخواه از فروشگاه های عطری که عطر را به صورت گرمی به فروش میرسانند خریداری کنید.

از خرید عطر های تقلبی به شدت دوری کنید

حتی اگر تمام نکات مهم رو رعایت کنید ولی از عطری استفاده کنید که تقلبی باشد در اصل تمام تلاش شما بی فایده است و نتیجه مناسبی نخواهید گرفت. فقط عطر و ادکلن های اصلی هستند که کیفیت مناسبی دارند و میشود ماندگاری عطر خوبی را تجربه کرد ، به شدت توصیه میشود عطر خودتون رو از جای مطمئن و با سابقه تهیه کنید.

مقاله مهم : تشخیص عطر و ادکلن اصلی و تقلبی

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

سعی کنید عطر خودتون رو از فروشگاهی تهیه کنید که بتونه از تمام جهات اطمینان شما رو جلب کنه.

 

ما هم در فروشگاه آقای عطر در خدمت شما هستیم و فروش عطر های اورجینال رو به صورت گرمی داریم، ما با  تجربه چندین ساله خود امکان ارائه مشاوره پیش از خرید و همچنین ضمانت ارائه کالای مرغوب رو داریم . درصورتی که از کیفیت و اصالت عطر راضی نبودید امکان پس کرفتن آن وجود دارد و میتوانید با خیالی راحت عطر خود را از ما تهیه کنید.

همچنین توصیه میکنیم دیگر مقالات سایت ما رو هم مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید و پس از خرید تجربه لذت بخش از عطر خود داشته باشید.

 

جمع بندی :

چگونه ماندگاری عطر خود را طولانی تر کنیم

درست بعد از دوش گرفتن از عطر استفاده کنید. …
قبل از استفاده از عطر از مرطوب بودن پوست اطمینان حاصل کنید. …
روی پوست لخت اسپری کنید یا بمالید. …
روی نقاط نبض خود استفاده کنید. …
قبل از استفاده ، مقدار کمی وازلین ، یا لوسیون مرطوب کننده را به نقاط نبض خود آغشته کنید. …
عطر را روی پوست مالش ندهید …
عطر را روی مسواک خود اسپری کنید و موهای خود را مسواک بزنید.

کجا باید عطر خود را اسپری کنم تا ماندگاری بیشتری داشته باشد؟

عطر خود را به این نقاط بمالید:یعنی مچ دست ، گلو ، پشت گوش ، پشت زانو و آرنج داخلی. همانطور که عطر خود را در طول روز استفاده میکنید، با گرمای بدن شما واکنش نشان می دهد و همچنان رایحه منتشر می کند.

چرا بوی عطر خودم رو حس نمیکنم؟

وقتی به طور منظم عطر استفاده میکنیم ، مغز آن را با بوی بدن خودمان مرتبط می کند. این واقعیت که دیگر بوی عطر خود را نمی دهیم بخشی از یک فرآیند فیزیولوژیکی بویایی است. با رایحه خودمان ، تحریک حسگرهای بویایی دائمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *