انتخاب عطر مناسب

آموزش انتخاب عطر مناسب

راهنمای کامل انتخاب عطر مناسب خانم ها و آقایان

سلام دورستان ، خب احتمالا شما هم مثل من یکی از افرادی هستین که وقتی میخواید از خونه بیرون برید و یا حتی در موقیعت های مختلف از عطر استفاده میکنید، اگر اینطور باشه احتمالا شما هم با یکی از چالش بر انگیز ترین موارد مرتبط با عطر و ادکلن ها یعنی انتخاب عطر مناسب برخورد کردید، این  مورد واقعا برای همه افراد یه چالشه بزرگه و به راحتی هم نمیشه از کنارش گذر کرد ؛ چون هر چی باشه عطر رو میشه به نوعی امضا و یا برند شخصیتی افراد دونست و یکی از موارد مهم  هست. وجود رایحه های متنوع عطر ها و نت های متفاوت عطری باعث سخت تر شدن این چالش برای آقایان و خانم ها میشه .

از طرفی فاکتور های بسیار زیادی هستن که علاوه بر سلیقه شخصی نیاز هست مورد توجه قرار بگیرن، وقتی میخوایم عطری رو انتخاب کنیم باید روحیات و خصوصیات خودمون رو بدونیم و حتی عواملی مثل رنگ پوستمون و یا زمان و موقعیتی که میخوایم از یک عطر استفاده کنیم و حتی سن  و جنسیتمون در انتخاب عطر مناسب خیلی مهمه. امروز میخوایم موارد مهم انتخاب عطر رو برای شما شرح بدیم تا کمی راحت تر عطر مورد نظرتون رو پیدا کنید . همراه ما باشید …

 


 

– سازگاری عطر با پوست

کدام عطر ها با پوست ما سازگارند؟ این سوال یکی از عوامل تعیین کننده انتخاب مناسب عطر هست ، شاید خیلی مواقع برای شما پیش اومده باشه که دوستان و اطرافیانتون عطری رو استفاده کنند و شما خیلی خوشتون بیاد، اما وقتی شما از اون عطر استفاده میکنید نتیجه متفاوتی رو تجربه کنید و حتی بوی نا مناسبی رو بده! در واقع عطر ها روی پوست های مختلف رایحه متفاوتی رو از خودشون منتشر میکنن، برای همین این مورد رو باید در نظر بگیریم و یکی از عوامل تعیین کننده انتخاب عطر رو نوع پوست در نظر بگیریم.

خب ، نوع پوست شما چی هست ؟ پوست خشک یا چرب ؟

اگر نمیدونید پوست شما جزو کدوم دسته قرار میگیره این قیمت رو بخونید ، در غیر این صورت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تشخیص چرب و خشک بودن پوست پیچیدگی خاصی نداره ، اگر اکصر مواقع پوست صورت و بدنتون چرب هست و  معمولا براقه، خب احتمال زیاد پوست شما از نوع پوست های چرب هست، اما اگربه طور معمول پوست شما خشک هست و معمولا احساس خشکی، کشیدگی و حتی تجربه پوسته پوسته شدن های زیاد رو دارید پوست شما از نوع خشک هست، اگرمیخواید بیشتر مطمئن بشید سعی کنید برای یک روز از کرم های مرطوب و چرب کننده و لوزام آرایش استفاده نکنید و نتیجه رو بعد از 24 ساعت بررسی کنید.

 

عطر مناسب برای پوست

عطر مناسب برای پوست های چرب

عطر ها بر روی پوست های چرب ماندگاری نسبتا بیشتری دارن، بهتر هست مقدار زیادی از عطر رو روی پوستتون اسپری نکنید چون اینکار باعث شدید شدن بو و ناخوشایند سدن بوی عطر خواهد شد، اگر پوست چرب دارید عطر هایی که رایحه مرکبات و گل و گیاه  دارن انتخاب مناسبی برای شما هستن.

عطر مناسب برای پوست های خشک

پوست های خشک باعص ماندگاری کمتر عطر ها میشن  در نتیجه برای پرفتن بازخورد بهتر میتونید از عطر های قوی تر استفاده کنید، برای افرادی مصل شما که پوست خشک دارن توصیه میکنیم رایجه های چوب، مشک و نت های معطر و سنگین تر گل ها رو استفاده کنید، چون قوی تر بودن رایحه این عطر ها باعث میشه مانکاری بیشتری رو تجربه کنید.

در ضمن بهتون توصیه میکنم موارد که در مقاله “توصیه هایی برای ماندگاری عطر” رو در بلاگ سایت ما مطالعه کنید .

 

– انتخاب عطر مناسب سن

اصولا عطر ها برای گروه های سنی مختلفی تولید و عرضه میشن و توجه به این نکته میتونه دومین عامل مهم برای انتخاب عطر باشه؛  البته اینطور نیست که شخص نتونه از عطر های گروه های سنی دیگه استفاده کنه و هر شخص آزاده هر نوع عطری که براش مناسب باشه رو انتخاب کنه، اما میشه گفت بهتره به موارد گفته شده توجه کنیم.

اکثر متخصصان فعال در زمینه عطر معتقد هستن عطر های با رایحه شیرین، میوه ای و گلی برای خانم هایی که میخوان جوان تر به نظر برسن و دختر های جوان مناسب هست و برای افرادی که دوست دارن مسن تر و پخته تر به نظر برسن عطر هایی با رایحه سنگین گلی و پودری انتخاب مناسب تری هست.

در کل رایحه ها از نظر سنی به سه گروه تقسیم بندی میشوند:

عطر مناسب نوجوان ها و جوان ها :

عطر هایی که دارای رایحه های شیرین و میوه ای هستن برای نوجوان ها و جوان تر ها  انتخاب بهتری هستن، در واقع اکثر افرادی که در گروه سنی بین 15 تا 30 سال هستن ترجیح میدهند از این نوع رایحه ها استفاده کنند.

عطر های مناسب بزرگسالان :

تنوع برای این دسته از افراد بیشتر است و انخاب راحت تری انحام میدهند، برای افرادی که حدودا بین 27 تا 55 سال سن دارند عطر هایی با رایحه اقیانوس، خنک و گیاهان خوشبود و چوب ترکیبات مناسبی هستند.

انتخاب عطر مناسب افراد مسن

عطر های مناسب افراد مسن :

طبق تحقیقاتی که در رابطه با عطر مورد علاقه افراد مسن(حدودا 45 سال به بالا) صورت گرفته، مشخص شده این دسته از افراد بیشتر به عطر هایی با رایحه چوب صندل، عود، بلوط، عنبر و موارد مشابهی از این قبیل علاقه مند هستن.

 

– عطر مناسب برای موقعیت های مختلف

اکثر افراد ترجیح میدهند یک عطر که به آن علاقه دارند رو همیشه استفاده کنند، اما هر موقعیتی رایحه خود را میطلبه چون عطر های متفاوت در ذهن افراد تاثیرات متفاوتی را ایجاد میکنه، پس توجه کنید در روابط خودتون با دیگران و موقعیت های مختلفی که در آنها قرار میگیرید بهر است عطر های متناسب رو انتخاب کنید، برای مثال زمانی که در محل کارتان هستید بهتر هست عطر های ملایمرو انتخاب کنید چون اکصر افراد با این نوع رایحه ارتباط بهتری دارند و حس بهتری ایجاد میشه. اما زمانی که در یک مهمانی هستید بهتر هست از عطر های گرم و تلخ استفاده کنید.

 

 

البته توجه کنید عطر هایی که در مهمانی ها استفاده میکنیم تا حدودی وابسته به موقعیت برگذاری مهمانی ها هم هست، برای مثال بهتر هست در مهمانی های فضای بسته از عطر های ملایم تر استفاده کنید، چون در فضای محدود عطر های گرم و یا تلخ میتونن کمی آزار دهنده باشند ، اما برعکس این موضوع در مکان های باز بهتر است از عطر های گرم و تلخ استفاده بشه چون فضا رایحه هاون رو ملایم تر میکنه.

 

 

– انتخاب عطر مناسب شخصیت

اگر توجه کرده باشید هر کدام از عطر ها یک حس و حال متفاوت و مخصوص به خودشون رو دارن، در واقع این عطر ها علاوه بر خوشبو کردن نشون دهنده تیپ شخصیتی افراد هم هستند، پس در انتخاب یک عطر مناسب اینکه شما دارای چه خلق و خویی هستین هم بسیار مهم هست ، در ادامه برخی از تیپ های شخصیتی رو بررسی می کنیم.

شخصیت‌ رومانتیک و زنانه

معمولا برای این دسته از افراد که دارای روحیه رومانتیک، آرام و زنانه هستند عطر هایی با رایحه های گل هایی مانند رز، سوسن، یاس، مریم و… توصیه میشه و این موارد گزینه های مناسبی هست.

شخصیت‌ خشن و مردانه

برای افرادی که دارای شخصیت خشن و مردانه هستند ، عطرهایی با رایحه ادویه‌جات یا چوب مناسب هست؛ مواردی مثل مشک، عنبر، چوب صندل، زنجبیل، فلفل سیاه، عود، نعناع هندی و به طور کلی عطرهایی که رایحه تندی دارند انتخاب مناسبی برای افراد با تیپ سخصیتی خشن و مردانه هست .

شخصیت‌ شاد، پرانرژی و جوان

توصیه میشه افرادی که دارای روحیه شاد و پرانرژی هستن از رایحه های میوه ای استفاده کنند؛ چون رایحه میوه‌ای در مقایسه با رایحه گلی یا چوبی عطرهای قوی‌تری هستند. همچنین عطرهای چوبی و شیرین گزینه مناسبی برای کسانی است که همیشه خوش بین هستند و دوست دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

شخصیت‌ غیررسمی و ورزشی

افراد در موقعیت‌های غیررسمی و ورزشی باید عطری را انتخاب کنند که رایحه آرامش بخش و باطراوتی داشته باشد؛ مانند رایحه چمن تازه چیده شده و یا هوای اول صبح. این عطرها برای زنان و مردانی که همیشه بشاش و خوشرو هستند، مناسب است. همچنین این افراد می‌توانند از رایحه‌هایی مانند برگ پیچک، رزین معطر تلخ و هندوانه استفاده کنند. این عطرها همچنین برای کسانی که دوست ندارند مرکز توجه باشند مناسب است؛ زیرا رایحه بسیار ملایم و جذابی دارد.

شخصیت محکم و کمالگرا

کسانی که به سبک لباس پوشیدن خود اهمیت زیادی می‌دهند که کاملا عالی و بی‌نقص باشد، در دسته کمالگراها قرار دارند. برای این افراد که به جزئیات بسیار توجه می‌کنند، بهترین عطر، رایحه ترکیبی نعناع تازه است. همچنین افراد با انواع شخصیت‌های کمالگرا، می‌توانند از عطرهایی با رایحه میوه و گل‌ها استفاده کنند. عطرهای چرمی هم بیشتر توسط شخصیت‌های قوی و محکم استفاده می‌شود؛ زیرا این نوع عطرها حس آرامش و اعتماد به نفس را به طرف مقابل القا می‌کنند.

 

عطر مناسب

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کوتاه و تکمیل موارد مورد نیاز برای انتخاب عطر منایب رو بررسی کنیم تا اگر قصد خرید عطر برای خودتون و یا دوستان و آشناهاتون داشتید بتونید انتخاب راحت تری داشته باشین، با این حال هیچ محدودیتی در انتخاب عطر نیست و شما آزاد هستین با توجه به نظر و علاقه خودتون هر عطری که دوست دارین رو استفاده کنید .

 

ما در مقالات دیگه موجود در سایت مواردی مثل تفاوت ادکلن، ادوپرفیوم، پرفیوم و… رو بررسی کردیم ، همینطور مواردی مثل بهترین عطر ها برای آقایان ، مناسبترین عطر های سال 2021 برای خانم ها رو هم نوشتیم که میتونید داخل بلاگ سایت ما این موارد رو هم بررسی کنید تا انتخاب راحت تری داشته باشید .

و در آخر این مقاله چند مورد از سوالات متداول شما رو پاسخ میدیم ، اگر سوال دیگه ای داشتید در بخش نظرات سایت از ما بپرسید .

سوالات متداول درمورد راهنمای کامل انتخاب عطر مناسب خانم ها و آقایان

آیا عطر تاریخ انقضا دارد؟

بله عطر ها دارای تاریخ انقضا هستند .

اصولا عطر ها دارای ترکیبات معطر و مواد مختلفی هستند که به مرور با اکسید شده و رنگ و بوی عطر تغییر میکند. این تغییر های شیمیایی ممکن هست باعث الرژی پوستی و مشکلات دیگه ای بشه، برای همسن از عطر های تاریخ گذشته استفاده نکنید. به ضورت کلی اگر بخواهیم بررسی کنیم عطر های با اسانس چرب ماندگاری بیشتری دارن و عطر هایی با اسانس های گیاهی بیشتر در معرض فساد هستند.

چطور بفهمیم عطر اصل است؟

جواب به این سوال کمی سخت است، اما در کل توجه داشته باشید که تنها ماندگاری بالای عطر نشان از اصل بودن عطر نیست. برای بررسی اصل بودن عطر نیاز هست موارد مختلفی همچون بسته بندی عطر، شیشه عطر، کیفیت و نوشته های روجعبه به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در مقالات دیگه سایت به صورت کامل تری راجب این موضوع توضیحاتی ارائه شده. اما بهترین راه خرید از فروشگاه های با تجربه و معتبر است.

چگونه عطر انتخاب کنیم؟

ابتدا با توجه به راهنمای انتخاب عطر که در این مقاله برای شما تهیه کردیم، رایحه مورد علاقه‌تان را تشخیص دهید. علاوه بر مواردی که گفته شد، فصل سال و دمای هوا هم در انتخاب ادکلن مناسب موثر است؛ به این منظور در فصول گرم سال از رایحه‌های خنک و تند و در پاییز و زمستان از رایحه‌های ملایم و گرم استفاده کنید. بعد از انتخاب رایحه، آن را روی نبض‌تان تست کنید و از فروشگاه خارج شوید تا ماندگاری و کیفیت عطر را پس از گذشت مدتی مورد ارزیابی قرار دهید.

 

منبع مرتبط : لینک

مقاله مرتبط : روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *