روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال – روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

 

سلام رفقا ، این بار میخوایم پرونده یکی از اصلی ترین مشکل ها در خرید عطر و ادکلن رو کامل ببندیم و کنار بزاریم. خب احتمالا از عنوان محتوا کاملا موضوع رو میدونید …! بله، روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی یکی از مهمترین سوالاتی هست که همه افرادی که با عطر و ادکلن سر و کار دارن حداقل یکبار بهش فکر کردن.

همیشه در زمان خرید عطر و ادکلن ها سوال مهمی که خیلی پرسیده میشه این هست که “چطور عطر اصلی و تقلبی رو تشخیص بدیم ؟” برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور مفصل 9 روش تشخیص رو بررسی کنیم، همراه آقای عطر باشید…

 

1- تشخیص عطر اورجینال و فیک با تحقیق

خب اولین مرحله ای که خیلی مهم هست تحقیق راجب برند مورد نظر و جمع اوری اطلاعات راجب عطر های تولید شده توسط برندی است که قصد خریدش رو داریم.

برای اینکار کافیه به وبساست رسمی شرکت مورد نظر مراجعه کنیم و راجب نوع بسته بندی عطر، در رابطه با دارا بودن بارکد و یا هولوگرام و محل درج و نوع درج اطلاعات عطر تحقیق کنیم، در ضمن با مراجعه به سایت های فروشگاهی معتبر و همینطور بررسی فروم ها و بخش نظرات فروشگاه ها هم میتونیم اطلاعات جامعی رو کسب کنیم.

تشخیص عطر اورجینال و فیک با تحقیق

با گذر از این مرحله اطلاعات مفیدی رو کسب کردیم که میتونه در مسیر تشخیص اصل یا قلابی بودن عطر به ما کمک زیادی کنه.

 

2- خرید عطر از فروشگاه معتبر

مراجعه به فروشنده های معتبر و خرید از افراد با تجربه میتونه تا حد زیادی کمک کننده باشه.

اصولا زمانی که از افراد و فروشگاه های ثابت که مکان و هویت مشخصی دارند خرید کنید احتمال تقلبی بودن عطر کاهش پیدا میکنه و خرید مطمئن تری رو تجربه میکنید، بسیار واضح است که خرید از فروشگاه های سیار و یا بازار های و فروشنده های دست فروش خرید پر ریسک تری به حساب می آیند و احتمال اینکه خرید خوبی نداشته باشید زیاد میشود.

در ضمن این نکته هم حائز اهمیت است که در صورت خرید از یک دست فروش  و یا فروشگاه سیار در صورت وجود مشکل در پس دادن عطر نیز دچار مشکل خواهید شد.

عطر فروش عطر گرمی روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی

 

3- تشخیص تقلبی بودن عطر از روی قیمت !

درست است که قیمت بالا همیشه نشان دهنده کیفیت و یا اصل بودن نیست، و ختی بسیار دیده شده فروشندگانی که برای برطرف کردن شک خریدار عطر تقلبی را به قیمت بالاتری نسبت به عطر اصلی قیمت گذاری کرده اند! اما این امکان هست که در صورت وجود قیمت های خیلی متفاوت کمی بیشتر تردید کرد.

اصولا اختلاف قیمتی زیاد یک عطر نسبت به قیمت واقعی اون، بخصوص در برند های مطرح میتونه نشون دهنده تقلبی بودن عطر باشه.

تشخیص تقلبی بودن عطر از روی قیمت

البته موارد بسیاری در فیمت گذاری سهیم هستند ، هزینه های واردات و ترخیص کالا از گمرگ ، تعداد عمده فروشانی که در مسیر رسیده کالا به خرده فروش نقش داشته اند ، وضعیت بازار و موارد دیگه …

 

4- بررسی عطر از نزدیک و در دست گرفتن عطر

4.1- برررسی بسته بندی ظاهری

معمولا عطر های اصلی و با کیفیت دارای بسته بندی محکم و مناسبی هستند ، در مرحله اول به سلفون بسته بندی توجه کنید ، اصولا عطر های اصل دارای سلفون های محکمی هستند و  داشتن سلفون نازک و شُل میتونه یکی از نشانه های عطر تقلبی باشه.

برررسی بسته بندی ظاهری

4.2- جعبه عطر

جعبه عطر های اصلی معولا با کارتن های با کیفتی درست میشن و همچنین در طراحی جعبه های عطر سعی میشه تا عطر به درستی و محکم سر جاش قرار بگیره و هیچ لقی نداشته باشه، در ضمن وجود چسب اضافه مشکلات دیگه که نشان از بی کیفیتی بسته بندی باشن رو نباید در یک عطر اصلی تجربه کنیم .

4.3- نوشته های و طراحی جعبه عطر

نیاز هست محتوای روی بسته عطر رو با دقت مطالعه کنید و خیلی از اوغات تنها با بررسی عناوین موجود در بسته بندی میشه به فیک بودن عطر مطمئن شد.

هر مورد غیر حرفه ای در طراحی بسته  و همینطور وجود مشکلات گرامری و نگارشی در روی بسته عطر از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بدید، چون کمتر عطر اصیل و معتبری رو میشه پیدا کرد که به بسته بندی اهمیت نده و مشکلاتی در اون به چش بیاد. در نتیجه مشکلات گرامری میتونه یکی از موارد تشیص عطر فیک باشه.

4.4- بارکد عطر اورجینال

حتما به بارکد موجود بر روی بسته بندی توجه کنید. اصولا عطر های اورجینال دارای یک بارکد در پشت بسته و در پایین ترین قسمت بسته هستند . وجود مغایرت در این موارد میتونه نشان از تقلبی بودن عطر باشه.

4.5 – شماره سریال و شماره کنترل عطر ها

میشه گفت تمام برند های مطرح تولید کننده عطر بر روی بسته بندی خودشون از شماره سریال، batch نامبر و شماره کنترل عطر استفاده میکنند و میتوان از این موارد برای صحت اصلت عطر کمک گرفت ، برای اینکار نیاز از است از تولید کننده در رابطه با این اعداد استعلام بگیریم .

بارکد عطر اورجینال

4.6-تشخیص عطر اصلی با بررسی بطری عطر

اصولا شرکت های عطر سازی به ظاهر بسته بندی و کیفیت بطری های عطر اهمیت زیادی میدهند، عطر های اصلی دارای ظرف های ظریف ، با کیفیت ، و معمولا شیسه های شفاف هساتند در صورتی که بطری عطر های فیک کمی خشن ، و معمولا ضعیف و گاهی اوغات از شیشه های نامرغوب و حتی پلاستیک استفاده میکنند.

تشخیص عطر اصلی با بررسی بطری عطر

اصولا بطری های با کیفیت در های محکمی دارند که به خوبی به روی ظرف عطر جا میخوره و نشت هم ندارند .

4.7- رنگ عطر

معمولا عطر های تقلبی دارای رنگ متفاوتی هستند ، خیلی مواقع رنگ شفاف و کمرنگی دارند چون دارای اسانس کمی هستند ، و یا در مواقعی به صورت کامل رنگ متفاوتی نسبت به عطر اصلی دارند .

 

5- بوی عطر اصلی یا تقلبی

بوی عطر اصلی یا تقلبی

 

 این مقاله در حال نگارش است و این بخش به زودی تکمیل خواهد شد . در بخش نظرات این پست همراه ما باشید  🙂

 


مقالاتی که به شما کمک بیشتری خواهند کرد :

How to Determine Whether a Perfume Is Authentic

راهنمای کامل انتخاب عطر مناسب خانم ها و آقایان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *